118 OGLEDI Lada ŽIGO-ŠPANIĆ je desetak godina bio trendom u svjetskoj literaturi, osobito nakon objavljivanja popularnog krimića Carlosa Ruiza Zafona Sjena vjetra (izd. Frakture u prijevodu Maje Tančik), a afirmirali su ga i drugi, tada veoma popularni autori (npr. Diane Satterfield i Lev Grossman). Splitski autor Mislav Pasini napeti krimić Blackout (2004.) smješta u ozračje malog američkoga grada u kojem čudan detektiv Michael Sinner istražuje ubojstva na granici realnoga i misterioznog. Ozračje je slično onome u Carpenterovu filmu Noć vještica, koji je autora nadahnuo za ovaj triler. I ostalim knjigama, npr. Mrtvom stražom (2007.) i Sumrakom razbijenog uma (2008.), Pasini ostvaruje sintezu krimića, psihološkog trilera i horora. Za razliku od drugih domaćih autora krimića, radnju smješta u stranu sredinu, privlače ga dijabolični likovi i akcijske istrage u koje se uključuju vojnici i savezni organi. Prihvatimo li onu„banalnu“ podjelu krimića na engleski tip i na američki tip, razabire se da u prešućenoj generaciji novih hrvatskih autora krimića ima svega – i mističnog krimića i akcijskog, i krimića s književnim pretenzijama i onog koji je reduciran samo na goli žanrovski jezik, i čistog krimića i žanrovskog koktela (krimić, horor, SF). Ima našega krimića i u Varaždinu, i u Gorskom kotaru, i u Bjelovaru, pa i u Americi. Samo ga, šteta, nema u hrvatskim medijima, gdje bi mu trebao biti pravi dom.
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=