Nova Istra
94 ŽIVOT I DJELO VESNE PARUN Ana BATINIĆ prema Bobu (2013.), Dalaj laminu mačku (2014.) Davida Michieja, Roman o Ko- rini (2010.) Miljenka Jergovića ili Macane razne (1996.) Gige Gračan, a posebno mjesto zauzimaju među životinjskim likovima u dječjoj književnosti, od Mačka u čizmama do serije slikovnica Nade Horvat. Djelo Mačak Džingiskan i Miki Trasi žanrovski je, kako je naznačeno podnaslo- vom, određeno kao „dječji roman u stihovima“. Osobnu iskaznicu djela, za koje je autorica 1968. primila nagradu „Grigor Vitez“, upotpunjuju sljedeći podatci: prvo izdanje 19 objavio je 1968. god. zagrebački Spektar, a otisnuo Grafički zavod Hr- vatske u nakladi od 50.000 primjeraka. Djelo je tiskano bez paginacije, ilustracije potpisuje Biserka Baretić, autor je inicijala Ordan Petlevski, a urednik Dragutin Zdunić. U osobnom arhivskom fondu Vesne Parun u HDA 20 sačuvan je strojopi- sni ugovor sklopljen u Zagrebu 23. studenoga 1967. između direktora „Spektra – poduzeća za izdavačku djelatnost, grafičke usluge, proizvodnju filmova i turizam“, Dragutina Zdunića i autorice, u kojemu se precizno navodi da je riječ o 2.160 sti- hova, a izdavač se obvezuje platiti autoru na žiro-račun po jednom stihu iznos od 5,00 ND bruto ili ukupno iznos od 10.800,00 ND bruto. No, kao i mačke za koje se vjeruje da imaju više života, i ovo se djelo mate- rijaliziralo u više oblika, o čemu svjedoče brojne njegove rukopisne i strojopisne inačice, planirani – realizirani i nerealizirani – nastavci s autoričinim korektura- ma, prijepisi i prerade sačuvani u spomenutoj ostavštini, kao što su Miki otkriva Meksiko , Majstor veslar , Miki u žutoj radionici , Miki listonoša , Mikijev kalendar za godinu 1970 , Gusar u vodoskoku , Iščezle ljestve, Ptičji kiosk , potom pojedinačne pje- sme te koncepti naslovnica i sadržaja. 21 Roman se pojavljuje i u obliku slikovnice (1981., 1996.), radiodrame/radioigre ( Tri morske pustolovke , Suncokret na pučini , 1978.), lutkarske predstave (Riječko kazalište lutaka, 1972.) 22 i mjuzikla – 1971. roman je dramatizirala i režirala Zvjezdana Ladika, a uglazbio Ladislav Tulač i to je uprizorenje postalo kultna predstava tadašnjeg Pionirskog kazališta (PIK), danas 19 Analiza će se temeljiti na prvom izdanju jer ona kasnija donose različite varijacije. 20 Glavnina ostavštine Vesne Parun pohranjena je u Hrvatskome državnom arhivu u Zagrebu. Kako navodi Marijan Bosnar, koji je fond sredio i opisao, dio rukopisne ostavštine koja je nakon autoričine smrti 2010. ostala u Stubičkim Toplicama pohranjena je u zagrebačkom NSK-u. Gradivo u HDA sadrži brojne inačice njezinih objavljenih radova, a margine listova nerijetko su ispisane njezinim sarkastičnim opaskama, usp. Marijan Bosnar: Osobni arhivski fond HR- HDA-1755. Vesna Parun. Analitički inventar , HDA, Zagreb, 2012. Dalje u radu navodimo ga kraticom OAFVP. Navedeni ugovor nalazi se u kutiji 6. 21 V. Marijan Bosnar, nav. dj., str. 42. 22 U k. 6. OAFVP nalazi se i ugovor s Jugoslavenskom autorskom agencijom (Zagreb, 26. lipnja 1989.) radi reguliranja prava za prikazivanje dramatizacije u zadarskom Kazalištu lutaka u se- zoni 1988./1989: dramatizacija Antun Marinić, scenska glazba Duško Macura.
RkJQdWJsaXNoZXIy NjQyNzA=