Nova Istra

217 Livija REŠKOVAC KRITIČKI PRISTUPI I OSVRTI Obavještajac Ozeblo lišće Prisluškuju razgovore grije se na molitvi Ptica na žici Mirogojski zid dok neke naprosto oduzimaju dah ljepotom i savršenstvom izraza, ali i trenutka koji prikazuju: I sred podneva Mali pauk gol Kad ti staneš čovjek i pas skitnica na staklenom lusteru i tvoja sjena isto laju na mjesec suši si rublje. će na počinak ili pružaju potpunu sinesteziju svih osjetila: Iz vruće peći s bukove cjepanice protestira crv. Teško je jednostavnim riječima, strogom metričkom i versifikacijskom formom prikazati ono jednostavno i prirodno, tako da se uhvati običan trenutak svako- dnevnoga u cikličkom protoku vremena vječnosti, da ga se samo dotakne pogle- dom, zapiše dojam i prepusti ga se dalje njegovu postojanju. Upravo se zato ha- iku drži jednim od najtežih, najzgusnutijih, ali i estetski najsavršenijih pjesničkih oblika. Takvi pjesnici smatraju se majstorima, bez obzira na to gdje zemljopisno pripadali, jer: „koliko god haiku poezija bila japanska, njena je poruka univerzalna i može biti nadahnuće svakom čovjeku koji traga za prirodnijim načinom života“ (Devidé). Cvrčkova monografija dokazuje kako je autorica pronašla mjesto nadahnuća objavivši lijepu, nježnu i eteričnu zbirku prepunu uspjelih pjesničkih slika prirode zaustavljene u kadru i osobnim dojmom pretočenu u formalnu strukturu haiku poezije, pokazujući vječnost u prolaznom savršenstvu trenutka. Livija Reškovac, Osijek

RkJQdWJsaXNoZXIy NjQyNzA=