Nova Istra

393 Nevenka NEKIĆ KRITIČKI PRISTUPI I OSVRTI linija preuzima dominaciju. Sažimanje pokreta i ujedno nepomičnosti figura prenio je slikar od kiparskoga djela figurativne dominacije u sferu zamršenih odnosa likova, dajući time novu originalnost Zdencu života. Nepomična je to dinamika koja živi u oksimoronu, stilizaciji i lapidarnosti. Možda posebno svijest o smrti čini Zdenac nostalgičnim dozivom za besmrt- nosti. Zadržati ruku na kružnom putovanju oko Zdenca života uvijek je značilo rukovanje s umjetnikom kao i svijest kako rođeni putuju i uživaju, da bi na koncu klonuli. To klonuće ima u kaležu vode svoju nadu, u odsjevu neba koje se zrcali u zdencu dok njime plove oblaci i odmnijeva modrina. Ima tu i romantične optereće- nosti okultnim jer zdenci i pogledi u njihovu dubinu oduvijek su krili tajne života. Miljenko Galić popratio je grafike dvjema pjesmama koje su gnomski izraz likov- noga djela. Ovaj malo poznati hrvatski pjesnik spada u mistike i transcendentalne lirske promišljatelje. Prolazeći često od rodnoga Drniša do Visovca na Krki, priti- snut niskim nebom i golemom, pomalo pustom ravnicom, uvijek u dodiru s tirki- znim vodama Dinarine kćeri, bilježi uznesenja koja mu se daruju. Tako i u pjesmi Meštrovićev zdenac: I. Dosegnuti Logos misao bi htjela uzapćena nije inom žeđu tijela Uronjenost umna uzdignućem rodi razdrto se nebo zrcali u vodi II. Razdrto se nebo zrcali u vodi novi Patmos vrači bolećivost oka znam granice duše iduć ne ću naći u dubini zdenca Tajna je duboka

RkJQdWJsaXNoZXIy NjQyNzA=